Der findes desværre ingen unik formel til at skabe et succesrigt nyhedsbrev. Der er dog en række gode kneb, som du straks kan tage i brug og komme på ret vej.

 

Interaktion skaber engagement

At lade modtagerne få muligheden at bidrage til indholdet fungerer ofte vældigt godt. Et bogforlag kan f.eks. invitere til at medudsende modtagerens eget skrevne materiale, lave en konkurrence hvor vinderen får lov at udgive sit materiale.

 

At dele

Rapporter, tips, goder råd og vejledning. Dette er gratis uddeling og værdsættes ofte højt af modtagerne, tænk på, at din virksomhed eller foretagende jo er eksperter på Jeres område.
Sælger du uddannelse?
Nævn 5 gode emner, som dine kurser omhandler og giv lidt ud på forhånd gratis til dine modtagere.

 

Mingle

De fleste synes det er cool at se sig selv på et billede i en sammenhæng med en god historie. Har du billeder fra kunde VIP arrangementer, messer, events eller andet kan du bruge dem i dine nyhedsbreve. Husk at sørge for tilladelsen til brugen af billederne.

 

Udtalelse fra kendis

Indenfor enhver branche findes der personer, som har skabt sig et navn på dette felt. En artikel eller en udtalelse i en aktuel sammenhæng kan give dit nyhedsbrev et ekstra pift.

 

Lad andre sælge dig

Tilfredse kunder bidrager med et positivt billede af din virksomhed. Lad beretninger om værdier tilført til kunder gennem dine produkter og ydelser indgå i dine nyhedsbreve. Er f.eks. ejendomsmægler kan du lade tilfredse købere berette om din mægling ved deres ny køb. Glem ikke at bruge billeder.

 

Tilbud sælger

Nedsat pris, få to betal for én, tip en ven med nyhedsbrevet og få en gratis billet etc. Dine tilbud vil generere flere klik og aktivitet og i 9 ud af 10 tilfælde flere forretninger med dine kunder. Overvej grundigt dine tilbud og kræv gerne noget igen fra kunden.

 

Skyd ikke for meget med spredehagl

Har du en spredt målgruppe for dit nyhedsbrev er det vigtigt at segmenterer indholdet og sender det der er relevant. Ved at arbejde med filtre højner du læseværdien for modtageren. Sælger du flyrejser? Send ikke da ikke tilbud om billige tilbud om rejser fra Billund til modtagere der bor i København.

 

Fang den røde tråd

Mange nyhedsbreve er rodet og uden temaer, så det er umuligt at finde en rød tråd i artiklerne og tilbuddene der præsenteres. Brug temaer og styr dine artikler og tilbud under dette tema.

 

Arbejde med billeder

Forbavsende få indser værdien af at bruge det helt rigtige billede i nyhedsbrevssammenhæng. Alt for mange vælger ?lige et billede i farten? og får derfor ikke optimalt udbytte ved brug af billeder. Et rigtigt godt billede forstærker i målbar grad dit budskab og skaber flere klik. Brug gerne gode billedtekster hvor det er muligt.

 

Indse dine begrænsniger

Alting er ikke godt på én gang og ofte skal vi tage hensyn til ressourcerne der er til stede. Dette betyder ikke at man ikke har ret til at lykkedes. Ved brug af eksperthjælp i starten undgår du de værste og mest tidskrævende fejltagelser og sikrer dig selv en god start.

 

Bonustips!

Sæt dig i min stol og modtag
Hvis du sad i kundens stol og modtog nyhedsbrev fra din virksomhed, hvad ville så være relevant at læse om ?
Dette er en banal men effektiv øvelse at gøre sig når du udformer indhold og layout på dit nyhedsbrev.